Iraqi EFL Learners´ Ability in Using Apology
DOI:
https://doi.org/10.32792/tqartj.v1i33.108الملخص
Abstract In the last two decades, many studies have been conducted to investigate speech act performance in general, and apology speech act in particular. The study of speech acts can provide us with better understanding and new insights into the interdependence of linguistic forms and socio cultural context. The objective of this paper is to investigate how the performance of learners of English differs in their performance in realize an apology speech act. Therefore, the study aimed at answering the following questions:- What are the apology expressions used in the given situations by Iraqi
- How do students in Thi-Qar university respond apologetically in the
- What apology strategies do they use?
- The following hypotheses are posed in this study :
- The students tend to use certain formulaic expressive such as sorry,
- Females tend to use particular types of linguistic forms rather than males in expressing apology. They use long sentences and expression to express apology. Males and females use more than one strategy in the same situation.
التنزيلات
تنزيل البيانات ليس متاحًا بعد.
الملفات الإضافية
منشور
2020-12-29
إصدار
القسم
Articles
الرخصة
الحقوق الفكرية (c) 2020 Alaa Mohamed Jabir
هذا العمل مرخص بموجب Creative Commons Attribution 4.0 International License.
تطبق المجلة رخصة المشاع الابداعي (a Creative Commons Attribution 4.0 International) . تسمح هذه الرخصة للمؤلفين بالاحتفاظ بحقوق النشر لأوراقهم. ولكن هذه الرخصة تسمح لأي مستخدم بتحميل، طباعة، استخراج، إعادة استخدام، أرشفة، وتوزيع المقال، طالما يتم إعطاء الائتمان المناسب للمؤلفين ومصدر العمل. تضمن الرخصة أن يكون المقال متاحًا على نطاق واسع قدر الإمكان وتضمين المقال في أي أرشيف علمي.
كيفية الاقتباس
"Iraqi EFL Learners´ Ability in Using Apology". 2020. مجلة اداب ذي قار 1 (33): 16-36. https://doi.org/10.32792/tqartj.v1i33.108.